Generowanie leadów z grup na facebooku

Cześć, dzisiaj chcę poruszyć temat grup na Facebooku, a w szczególności tego w jaki sposób generować leady jednocześnie budując grupę.

Temat grup i ich budowa na Facebooku to jest temat na co najmniej całodniowe szkolenie, ale jeżeli już masz to zaimplementowane w strategii twojej firmy, to tutaj dowiesz się fajnej strategii, którą możesz dość łatwo wykorzystać i wdrożyć generując leady dla swojej firmy.

Tutaj mamy grupę Polish Foodies, którą prowadzę wraz z żoną, jakby cały ten projekt. W sumie większość rzeczy, które robię, robię z żoną.

Ta grupa ma obecnie 76 tysięcy członków i w ostatnich 28 dniach mamy 1157 osób, które dołączyło, czyli 2000 osób dołączyło.

Zaraz opowiem Ci o strategii, jaką mniej więcej około 20% osób, które dołącza do grupy zostawia swojego maila, którego później wykorzystujemy do e-mail marketingu, do sprzedaży produktów, do promocji naszych wszystkich projektów.

W tym przypadku w ostatnim miesiącu zdobyliśmy około 400 maili w ten sposób. 400 osób to może przy jakichś wielkich liczbach to nie dużo, ale wyobraź sobie, że masz 400 osób na jednej sali i mówisz do nich. Dzięki temu, że zdobyliśmy te 400 maili, możemy jakby mówić do tych osób.

Nie jest to tak bezpośrednio jak w sali, ale zarabiamy z tego, więc to działa.

Tu jest druga grupa, która jest mniejsza. Ona jest o podróżach po Polsce. Mamy 10 tysięcy osób i 400 osób dołączyło w ostatnich 28 dniach, czyli znowu jakieś 20% zostawiło maila.

I tutaj jest czas na wyjaśnienie tej strategii.

W momencie kiedy tworzymy grupę mamy coś takiego jak membership questions. Pytania dotyczące członkostwa.

I tutaj mamy na tej większej grupie po prostu jedno pytanie, które wygląda w ten sposób, że ta grupa wymaga podania poprawnego e-maila do zaakceptowania, będziesz dostawał nowe przepisy z naszego bloga, wpisz swój adres poniżej.

No i tutaj właśnie te 20% osób wpisuje ten adres.

Większość nie jest do tego przekonana, jednak jest to dodatkowa dla nas sposób monetyzacji tego projektu. I tak, jest to bardzo proste. Tutaj można wpisać cokolwiek. Widziałem takie opisy, że właśnie te pytania np. Facebook może zniknąć w każdej chwili, zostaw maila, będziemy w kontakcie z członkami grupy, nawet jeśli Facebook kiedyś zniknie i nie będziemy mogli w inny sposób ze sobą się komunikować.

Może być tutaj dodany lead magnet, podadaj swojego maila, dostaniesz nasz raport, e-book, wideo na temat czegoś tam, albo jeśli chodzi o sklep internetowy – podaj e-mail a dostaniesz kod rabatowy.

Można to wykorzystać w bardzo różny sposób, tylko warto to wykorzystać.

No i tutaj jest bardzo ważne, że te pytania giną po zaakceptowaniu albo nie zaakceptowaniu członka grupy, więc w momencie kiedy mamy weryfikację i akceptujemy członków, jeśli ktoś poda email i my go nie zapiszemy, no to on jakby zostanie stracony bezpowrotnie.

W projekcie podróży po Polsce i tutaj jest to samo, zostaw email, dostaniesz tutaj właśnie lead magnet, tutaj jest akurat siedmiodniowy planner podróży po Polsce, takie najważniejsze miejsca, które warto odwiedzić, ile podróże trwają z jednego do drugiego miejsca, co warto tam zobaczyć.

Tutaj drugie pytanie, kiedy planujesz wizytę w Polsce, a trzecie to jest cross promocja tej naszej drugiej grupy dotyczącej polskiego jedzenia, no jak ktoś przyjeżdża do Polski to uznaliśmy, że może być zainteresowany tym jak działa, jak smakuje polskie jedzenie, więc ten drugi projekt też może go zainteresować.

No i tutaj mając te dwie odpowiedzi na dwa pierwsze pytania typu email i kiedy podróżuję do Polski mamy tak naprawdę gotowy powiedzmy coś jak quasi biznes, albo jakąś nogę biznesu, jeśli mamy handlowca, który może po prostu pisać, że w tym terminie, kiedy będziesz w Polsce warto zobaczyć to, to i to, bo tam jest ciekawy hotel i jeżeli np. współpracujemy z jakimiś biurami wycieczek, no to… No i tak jakby naturalnie możemy to sprzedawać, bo już wiemy kiedy ktoś będzie w Polsce i mamy do niego kontakt.

I tutaj mamy taki automatyzację tego procesu, my korzystamy z narzędzia, które nazywa się Groupleads, w opisie wideo na YouTube będzie link do niego. I on działa tak, że po prostu dodaje nam w Chrome takie czerwone przyciski, gdzie możemy zaakceptować dołączeni

e do grupy i w momencie kiedy ktoś poda maila, on automatycznie dodaje go do naszej listy mailingowej, w naszym systemie mailingowym.

Share the Post:

Related Posts

Success message!
Warning message!
Error message!